Swooooshh..

Med nyinförskaffade cykelpjukk och tillhörande pedaler, samt nya cykelglajjor med utbytbara glas, nya kompressionstights, nyoljad kedja, nytvättat hoj, nyspänd växelvajer och nypumpade däck (som tillägg till hyfsat nya snabba handskar med gel, och ytterligare cykelkläder) så går det fanimej fort när jag cyklar. *nöjd* Visst, det är klart, en racer hade ju gjort det enklare för mig att hålla samma hastighet, men hon är inte så illa ändå, min älskade gamla Nishikihybrid. Framför allt ser jag ju förbaskat snabb ut på henne med all utrustning, haha!

IMG_0447

Här är hon efter vårfejning våren 2010.

Jag fick också med mig en hållare för att kunna montera iPhonen på styret från dagens shoppingcykeltur. Som nybliven cyklist i Stockholm, främst på Södermalm, så känner jag att lokalsinnet inte riktigt räcker till, och jag behöver använda mig av kartfunktionen på telefonen titt som tätt. Med telefonen i handen, som är fallet varit till nu, är jag nästan en trafikfara, och iPhonen lever farligt som fasiken. Men nu kan hon vara trygg, och jag säker på att hitta dit jag ska! 149 spänn på kjell å kompani va.. som fått! vi får väl se hur länge den kan tänkas sitta kvar, hehe..

Har tjuvspanat på lite racers idag också. Blivit lite klokare, men samtidigt mer rådvill. Och blivit tagen för att vara en sån som jobbar i cykelbutik har jag också. Hann med lite träning och småshopping till innan jag åkte hem för att laga middag och göra kväll. En mysig söndag på det hela taget, trots att E har dratt till havs.. eller ja, till skärgårds!

I veckan som kommer ska jag försöka klämma in en massa jobb, helst träning varje dag, en Aw med Malin, en välbehövd kiropraktortid, tvätta en drös med smutstvätt, klippa håret, käka middag med ett gäng fina tjejor och så hinna packa inför färd mot norrlandstrakten på torsdag lunch förstås. Sen anser jag att veckan är slut, för då ska jag ha ”semester” i 3,5 dagar, och bara göra sånt jag tycker är dödskul!

Jag har inte hunnit knäppa så många bilder sen sist.. men några! 🙂

IMG_7776

En typisk vardagmiddag här hemma. Sesampotatis (sötpotatis å vanlig), brysselkål, lax och citron- och basilikasås.

IMG_7783

Den här rätten kan jag tyvärr inte stå för själv, men den var god ändå. Kalvstek med dill- och honungssås samt en potatiskaka med ramslök.

IMG_7804

Å en snygging i sällskap till det..

Och då menar jag förstås den fina Pinot noir’en vi drack till, hehe..;)
Träffade en gammal ”kollega” på restaurangen (Stråket på råsundavägen) också, som jag träffade förra sommaren på Gotland. (hon jobbade på dåvarande Fårösunds fästning by pontus) Kul!

IMG_7805

Lördag kväll var Eriks kompis Danne från dalarna på visit. I brist på tid fick det bli en enkel rätt. Pepparbiff, rotsaker och chevrécreme. (örtsmör om någon skulle ogilla cremen, men det gick visst att ha båda till, haha) Och så lite grönsaker på det.. man är ju ändå dietist va. Hade fått en flaska cabernet sauvignon (Från Elvis vingård i Californien) av en patient, så den fick duga till.

IMG_7809

Enda bilden jag lyckats ta på nya pjukken och brallorna.. Det kommer en bild där jag är helkittad inom en snar framtid! 😉

IMG_7817

Dagens frukost. Så J***a gott! Kvarg med hallon, blåbär, banan, kiwi, jordgubbar, pauluns granola och lite rostat nöthack.

IMG_7818

Å så dagens middag då. Lax med chevré på en bädd av färska rödbetor och blandad sallad. Å så lite pinjenötter, kallpressad rapsolja, balsamico och honung på det.

Det var allt jag lyckats knäppa den här gången, men nästa vända blir det nog en och annan bild från Gatufesten i Sundsvall..B-)

Kram på er, på återseende!

Rejserkakan

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Kläder, Mat!, Resor, Träning och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar