Mellan två jobb

Det här med att vara mellan två jobb känns väldigt trivsamt, måste jag säga!  Jag har dock inte varit det så värst länge, men så här långt känns det väldigt bra!
Man hinner med att träna mycket, promenera, sy och fixa med trasiga kläder, laga mat utan stress, bada, blogga, titta på spännande dokumentärer på svtplay och urplay, storstäda lägenheten, läsa mattidningar, gå på stan.. you name it!

Och gå på anställningsintervjuer förstås.. Fast det är jag färdig med på ett tag framöver. Mitt vikariat på Aleris gick ut i måndags. Igår var jag på intervju för ett vik på ett år i Enköping. Den tjänsten blev jag erbjuden. Idag var jag på intervju för ett liknande vik på söder i Stockholm. Den tjänsten blev jag också erbjuden.
Så, tja.. jag börjar den 16 maj. 100% tjänst. 10 min restid till jobbet/25-30 min cykeltid till jobbet.
Innan dess har jag, om allt går som planerat, hunnit flytta till storstan igen. Eller ok, Solna stad, närmare bestämt. (och därifrån utgår givetvis tidsangivelserna)

Fan, det går bra nu.

Vår är det också, riktigt bra. 

Träningen då? Jomen, den går också framåt! Fast.. det känns lite trist att det inte blir så värst många fler Challenge-pass nu framöver. 😥 Och jag kommer sakna alla polare på Campus1477 som gjort att jag känner mig så hemma där förstås!

Får rota igenom Balance’s pass, och se om crossfit, och bootcamp kan duga för mig.. Boxning och kettle kanske också kan vara nåt. 🙂 Och personalen är ju faktiskt himla trevlig..
Framför allt så är ju gymmet tokigt grymt och välutrustat och fräscht, så det väger upp bra!

Vad som är mindre bra är att min kropp inte är helt med på noterna. Domningar i vänstra axeln, ont i nacke, rygg och skulderblad på vänster sida är nog det värsta. Kan knappt hålla i en tidning, och måste sitta med armen högt när jag kör bil, sitter i soffan etc. Det tror jag personligen beror på den dumma knölen som jag fick bortopererad förra våren (men som uppenbarligen inte är borta, och ser ut att ha fått en bebis strax nedanför sig..)
Sen har det knasat till sig med vänster ljumske också, vilket speglar sig i känningar i ischiasnerven på samma sida. (förut var det på höger sida..) Dessutom har jag sedan typ 2 månader tillbaka ont på höger sida, strax nedanför svanskotan. GNääääääLLL! Jag vet, det är inte kul att höra. Förlåt. Men det är faktiskt inte så värst kul med ont och så när man som jag vill träna mycket, helst varje dag!
Och jag tycker själv att jag är försiktig med min kropp, och försöker att lyfta korrekt, sitta ordentligt, inte göra några dumma övningar, inte överanstränga mig osv. men det tycks inte göra någon skillnad.

Well, jag har kontaktat en sjukgymnast nu iaf, som tydligen ska vara hemskt duktig, så får se om hon kan göra något alt säga om jag ska göra något förstås..

Tänkte jag skulle köra en liten bilduppdatering också.. tills jag insåg att det var typ 200 bilder sen jag senast uppdaterade, så någon liten bilduppdatering blir det inte tal om. Snarare en stor. Shoot!

IMG_6536

Det är ju ett tag sen nu, men en mysig tapasreunion hos mig en fredagkväll.

IMG_6537

Fick choklad å grejer av tjejorna, smaskens! Tur jag fick hjälp att äta upp dem, hehe..

IMG_6538

Fanny, Emil, Cissi och Jonas i bild.

IMG_6549

Under köksbygget har det blivit en del snabbmat i Solna. En del av bättre kvalitet än annan.

IMG_6550

En kväll lyxade vi till det lite extra och traskade till en tapasrestaurang i Sumpan. En himlans massa smårätter (typ en för mycket), varsitt glas vin och så kaffe till E och dessert till mig för typ 600 spänn. Not to bad.

IMG_6560

En dag var jag sugen på nåt riktigt kladdigt och onyttigt. Kyckling, bacon, champinjon, ärtor, paprika, grädde. Mums!

IMG_6566

Av någon anledning, som jag inte minns, kom Erik hem med en flaska vin, tryffelsalami och pata negra en kväll.

IMG_6569

Ett litet mellis. Tomatjuice och finncrisp m avocado och äggröra med majo.

IMG_6584

Paj är väl en av de rätter som jag mycket sällan lagar. Troligen för att jag verkligen inte tycker om att varken äta eller göra pajdeg. Men den blev helt ok ändå den här. Snabbgravad lax, spenat, fetaost och så lite västerbotten på det, för att liksom hålla ihop äggstanningen. Fyllningen, definitely to die for!

IMG_6589

Vi har hängt en del på balance också. Svart och snyggt, med rosa detaljer, precis som jag gillar’t! (gymmet alltså)

IMG_6596

Sen tog vi påskledigt! Fårö i nästan en vecka med mamma och pappa. Vi gick hårt in med matlagningen första kvällen, hehe. Falukorv med pepparrotssås.

IMG_6606

Vi gick många, långa promenader jag och E. Här är han väl dock en aning less på mig som bara vill fota och inte gå..hum..

IMG_6610

Äntligen fick jag göra en rätt med gotländska lammracks!

IMG_6612

Lammracks med ett täcke på persilja, nötter, chili och andra kryddor, vit böncreme med egenrostad lök, primörfräs och skysås.

IMG_6613

Och eftersom vi inte blev helt mätta..ehh.. så ordnade jag med lite tilltugg till spelkvällen efter. Tryffelsalami, timjanhonung, pata negra, egen mustig äppelkompott, mamma och pappas egna bröd mm.

IMG_6622

Dagen efter åt vi påsklunch, fast till middag. Jag fick göra smörgåstårta, eller smörgåsbakelser! Som jag längtat! I övrigt gjorde jag lite snittar med tonfiskröra och gubbröra, samt en liten förrätt med varm äggröra, stenbitsrom, gräddfil och lök, se nedan.

IMG_6626 IMG_6631

Brasan brann..
IMG_6636

Någon hade tassat över stranden!

IMG_6638

Jag och E gick ut på Norsholmen, trots att jag toksträckt min ljumske när vi körde intervaller i skogen, haha.

IMG_6640

Med oss hade vi varm grön ärtsoppa, surdegsbröd och tonfiskröra, och några små mandelägg. Kalasfin utflyktsmat!

IMG_6646

E njuter i solen.

IMG_6648

Sen slängde jag ihop en äppelkaka på ett kick när vi kom hem..

IMG_6650

..för vi skulle få gäster. Första fikat ute i solen!

IMG_6653

Gotländsk lammstek m myntapesto, västerbottencreme, rostade rotsaker mm.

IMG_6660

Och nöjd E med en dödssmaskig citronpaj m marängtäcke

IMG_6661

Som vi åt med lite rårörda hallon..

IMG_6668

Sista dagen la jag inte alltför mycket krut på maten, men gott ändå! Vitlök och smörsvängd spenat, färskpotatis, kesellacreme m dijon och honung.

IMG_6675

Jag och E hälsade på nyfikna kossor.

IMG_6678

Och njöt av vackra vyer

IMG_6684

Lammungarna var sena i år, men några småknoddar sprang omkring iaf..

IMG_6685

En riktigt kletig engelsk frukost, fast till lunch.

IMG_6687

Jag och E åkte ner lite tidigare till Visby hemresedagen, så vi fick ett par timmar att strosa runt där. Här på mitt favvo-hak, crêperi o logi, med torr äppelcider i glasen.

IMG_6688

Lunchcrêpe med lax, romsås mm.


IMG_6690

Mys i solen på stora torget.

IMG_6694

Min snygging posar lite nere på Donners plats

IMG_6746

Matlåda. Korvgryta, broccoli och lite turkisk yoghurt.

IMG_6750

Hängde med mamma en ledig fredag. Lyxig sallad till lunch i solen på balkongen. Och en halv kardemummabulle var till kaffet, lyx!

IMG_6756

Sen handlade vi kök omgång 2!

IMG_6760

Lördagmiddag hos mamma å pappa. En klassiker. Lax m romsås och färskpotatis.

IMG_6765

Och, eventually, så kom min legitimation på posten. Gött!

IMG_6769

Nya favvorätten! (jaa, receptet har jag ju glömt lägga upp, kommer!!)

IMG_6782

Ångad torskrygg, riven pepparrot, kokt ägg och skirat smör. Mmmums!

IMG_6800

Snabbmat enligt dietisten. (och potatisen orkade jag förstås inte äta upp..hum)

IMG_6818

Vi invigde nyöppnade restaurangen Slagtaren, ett stenkast från Erik. Stort och tomt, inte världens bästa service, sjysst inredning. Jag var vilket fall förbaskat nöjd med maten. Långkok på rullad fläskkarré i en örtig sås. SÅ.GOTT.

IMG_6819

Puss!

IMG_6737

Mera snabbmat. Fetaostcreme, kyckling, bryssel- och blomkål.

IMG_6814

Erik hittade grymt mellis på statoil, I recommend!

IMG_6828

Den där lördagen då det var så soligt och varmt lyxade vi med en fika på café Mezzo på Råsundavägen. Myyyys!

IMG_6837

Nämen, mer av favvorätten! Fast här med kyckling och kokosmjölk. Linsgryta på röda linser, äpple, curry, krossad tomat mm och en egen mangotjofs med ingefära till.

IMG_6838

Det blev ett par lådor va.

IMG_6840

En dag när E var borta blev jag bjuden på riktigt bra ”tacos” hos Cissi och Jonas.

IMG_6849

Lite konstigt snack kanske, men jordnötssmör och banan är förbaskat gott ihop. Och en finncrisp var så lagom stor att lägga det på! Perfekt energichock innan träning!

IMG_6881

Ganska så nyfrisserad kaka i bilen på väg mot Sthlm.

IMG_6885

Köket är inte klart än, men det går framåt! äntligen!

IMG_6887

IMG_6888 IMG_6897

Fick en fin present när jag slutade på jobbet i måndags. kuul! 🙂

IMG_6898

Nämen, mer mat! Viltgryta med alla möjliga sorters svamp, rårörda lingon och blandat grönt.

IMG_6909

Traskade förbi Lutis härom kvällen, och blev glatt överraskad när jag såg mina egna ben pryda väggen.. haha! Visste ju om att de ville använda bilden, men ändå lite förvånad! Nu återstår bara frågan om hur jag får tag på dessa bilder, för jag vill ju mer än gärna ha en innan de rivs ner juu!

IMG_6914

Kvarg m (kokta) hallon, vaniljpulver och apelsin. Toodiefooor!

IMG_6917

Hängde med mamma idag också, och även nu blev det en sallad. Mest champinjoner ser det ut som, but I assure u it wasn’t!

IMG_6922

Och då jag kom hem sent och inte förberett middag idag, blev det nödlösning. fast efterlängtad sådan! Kroppkakor, rårörda lingon och vitkål. Muums, fast magen vart inte jätteglad, haha!

IMG_6924

Mycket vatten i fyrisån på kvällens promenad.

IMG_6926

Fina, rosa slottet.. som får avsluta denna, nästan oändliga bildström.. Nu är det banne mig läggdags här, trött tjej!

Kram å hej for later!
/dietistkakan

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Bara Kakan!, Fint, Mat!, Mys, Resor, tankar, Träning och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mellan två jobb

  1. Frida skriver:

    Kaaarin, trist att du ska flytta till Stockholm men grymt med nytt jobb på en gång. Erik bor/jobbar där också väl? Sen måste jag ju säga att ni verkar passa himla bra ihop, verkar lika i sättet, ha samma intressen osv. 🙂
    kroppkakor såg smarrigt ut, det är något jag aldrig käkat och lär prova.
    träffas vi på Kostbollen?

Lämna en kommentar