Ett nytt försök..

Målet var att det inte skulle bli så långt mellan inläggen ja. Så var det! Men så blev det inte.. Konstigt det där med mål.
Jag har varken barn, hund eller häst, men ändå har jag inte tid! Eller tja, jag har ju precis lika mycket tid som er andra, men mitt sätt att prioritera gör att det blir för lite tid över för att jag ska komma på tanken att lägga den på ännu mer sittande vid dator. Dagarna fylls upp med jobb, och kvällarna med träning och/eller med att träffa goa vänner, gå på föreläsningar mm. och varken tid eller ork för blogg finns kvar när allt stök är klart.

MEN som jag nämnt förut så saknar jag ju att skriva här. Det är ett sånt fint sätt att spara tankar och bilder och minnen till senare. Älskar att läsa gamla inlägg och minnas tillbaka!

Det är inte så mycket som ändrats sedan i våras. Jag jobbar fortfarande på Söder, och cyklar fortfarande dit och hem till Solna igen varje dag (i stort sett) i ur och skur. Idag har det varit mest skur. En nästintill oändlig snöslaskskur. Superhärligt! Och jag som passat på att, dagen till ära, kliva ut i denna snöslaskskur (och kliva på cykeln) inte mindre än vid åtta tillfällen! Någon slags nytt rekord..

”Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder” var det någon klämkäck person som yttrade någon gång. Är osäker på om det gäller när det snöar slasksmåspik i nollgradig råkyla på tvären när samtidigt befinner sig på en cykel. Något jag grubblade på varenda en av de åtta tillfällena jag utsatte mig för detta.

Men nu är det färdiggnällt. Hösten dessförinnan har ju varit både varm och torr, så att cykla fram till idag har ju varit rena terapin. Oavsett vad så planerar jag att fortsätta cykla…

Jo, men någonstans mellan idag och förra inlägget har jag ju haft min andra betalda, och fyra veckor långa, semester i livet såhär långt också! Den första var sommaren 2005. Sen dess har det varit dåligt med semester, men nuså. Och vilken grej sen! Erik var också ”tvungen” att vara ledig samma fyra veckor, vilket i stort sett var hans första riktiga semester. Och då har han ändå haft 10 år mer än mig på sig att ha semestrar, men icke.

Nya huset på Fårö fick bli vårt semesterparadis.. och det var det verkligen! Ett paradis..

Hum, lyckas inte få upp några bilder nu, men tänkte att det kan passa sig med en liten bildgenomgång snart framöver. Söndag borde jag hinna!

Nu, dags att fullkomligt stupa i säng!

Pussåkram

/numer-tinad-kaka

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar