Tillbaka till verkligheten

Hemma i Uppsala igen efter 10 dagar i Sthlm. Det har varit mysigt, såklart, och jag ville liksom inte riktigt att vardagen skulle börja igen. Som det brukar kunna vara efter en jul med familjen. Fast samtidigt längtade jag mer än någonsin efter att få vara ledig på riktigt. Att faktiskt kunna göra precis det man vill med gott samvete..  Inte ens på julafton kände jag att jag kunde det.. Blöö.. less på uppsatsskrivande!

På facebook skriver folk om året som gått, och året som ligger framför oss. Om att 2013 ska bli så mycket bättre, eller i alla fall lika bra som 2012.. Själv känner jag mig mest panikslagen för att tiden går framåt, och att framtiden känns så förbaskat oviss.
Men det är väl så det känns.. att ta examen alltså, och inte ha ett jobb som väntar på en.

För att sammanfatta önskar jag mig ett 2013 med mycket skratt, mycket kärlek, många spännande möten med härliga människor, fina upplevelser, lärdomar för livet, tid att utvecklas som människa, många resor, mycket träning, mycket god mat, en snäll mage och helst ett jobb!
Ja, sådant som gör en kaka glad helt enkelt.

2012 avslutades som sagt i Stockholm med älskade familjen. Och jag bestämde mig samma dag som jag lämnade Uppsala, att julen skulle vara en högtid för mig och min familj, och att all fokus skulle ligga där. Inte på att berätta för alla andra om hur mysigt vi hade det.. Så fotade inte så värst mycket under de här dagarna, men några bilder knäppte jag i alla fall!

IMG_5827

”I år köper vi inte så många julklappar, eller hur??” som vi alltid brukar säga.. Det här var mina bidrag till den ”lilla” klapphögen..

IMG_5832

Ett litet julbord med det allra godaste innan kalle på julafton!

IMG_5833

Mina bidrag för i år var julig coleslaw med grön- röd- och vitkål, fänkåls- och flädergravad lax med syrad fänkål, mathias dahlgrens matjessallad med pepparrot, äpple och brynt smör, skärgårdssill med ägg och stenbitsrom och den klassiska gravade laxen förstås! De gick hem hos hela familjen (iaf den äldre delen)..
🙂

IMG_5838

Jag, Erik och faster Maggan äter julbord..

IMG_5841

Det blev ingen gran i år, var skulle vi då ställt olivträdet?!

IMG_5845

Mamma fick äran att ta en bild på mig och Erik.. det här var den minst dåliga av 5 bilder. well, well..

IMG_5849

På juldagen blev det kalkon! Ingen liten pippi det..

IMG_5855

Bella hjälper till och diskar.. skinande rent!

IMG_5880

Lite ”efter-träningsmys” på köksgolvet..
”E som i Erik”

IMG_5869

Busiga syskonbarn med pappersremsor!

IMG_5879

Jag fick superfina längdskidor i julklapp av mamma och pappa, så på annandagen bar det av till XXL för inköp av skidor till Erik också! Här provturen på Lidingö GK, fantastiskt härlig dag!

IMG_5878

Säkrast att stå still, även om fallrisken även då var ganska så stor.
Har ju faktiskt bara stått på ett par skidor en gång sen jag var 10 ungefär. Det var ingen succé kan jag meddela..

Typiskt nog har ju all snö smält bort, så nån övning lär det ju inte bli den närmsta tiden, suck! 😦

IMG_5895

En enda bild från nyårsafton blev det.
Erik och jag tog varsin fördrink innan det bar av till Cissi och Jonas på knytkalas, mysigt värre!
Tolvslaget firades uppe vid slottet, som då mer upplevdes som en krigszon. Smällare här och var, fyrverkerier som gick kors och tvärs och smällde av på alldeles för nära håll, poliser överallt och fullt med fulla, dräggiga Uppsalabor. Trevlig..typ?

Nepp, dags att krypa ner i sängen här!
Imorgon väntar ännu en dag med uppsatsen som sysselsättning!

Kramåhej
Kakan

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tillbaka till verkligheten

  1. Eva skriver:

    Så fint du skriver och så fina bilder.. men varför kunde inte jag ta en bra bild på fina er? Lyckades inte ens med skärpan.. Mamma

    • Karin skriver:

      Tack mamma! =)
      Det var ju jag och E som gjorde massa tokiga miner förstås..blundade inte jag, så gjorde han det.. Typiskt! Men inte ditt fel såklart!
      Hoppas vi ses snart igen!

Lämna en kommentar