Onsdag i solen

Batteritiden håller på att rinna ut här, och någon plan på att resa mig för att hämta laddaren har jag då inte. Så en kort uppdatering får det bli!
En ”ledig” dag till alltså.. Jag har tillbringat i stort sett hela dagen med att försöka komma igång och skriva på uppgiften till MI-kursen. Klockan fyra hade jag uppenbarligen samlat tillräckligt med kraft. Och nu, klockan 23.33 är jag nästan klar. Hum.

Men det har varit en bra dag ändå! Jag var uppe redan klockan sju för tvättande, och sen dess har jag inte tagit minsta lilla powernap!
Jag har sökt fler jobb, ordnat med ärenden av olika slag, ringt lite i telefon, avstyrt en jobbig försäljare, hängt på gymmet med nytt gymsällskap (av en på tok för stark Hanna, haha) och joggat i solen (på isen!!). Hälsade på gamla jobbet också, när jag tog en promenix till affärn för komplettering av middagsatiraljer. Känner mig så hemma där, på nå vis!
Har ätit idag också, såklart!

IMG_6393

Förmiddagsmål innan träning blev 2x danskt rågbröd m äggröra och leverpastej (och gurka, som jag glömde lägga på innan jag fotade, hehe)

IMG_6411

Lunchen blev inte så stor, men faktiskt ännu en rågis med keso- och avocadomos, kalkon och tomat. mmmmums!

IMG_6414

Senast vi gjorde sataysås här hemma gjorde jag såna groteska mängder, att jag var tvungen att frysa in. Så idag tinade jag lite, och käkade med kyckling, gurksallad m koriander o chili och några få glasnudlar m ketjap manis och sesamolja.

IMG_6413

Fick för mig att jag skulle baka lite när kycklingen var i ugnen, efter inspiration från supersmaskiga frökex (Low carb) som de serverar på restaurang Primaten i Uppsala. 
IMG_6418

Riktigt nöjd om jag får säga det själv, med tanke på att jag höftade totalt med måtten. Typ två matskedar vardera av solroskärnor, linfrön och sesamfrön, ca en matsked vardera av pofiber och fiberhusk, en skvätt vatten och ca 3 msk kokosolja. Geggade ihop, plattade ut tunnt å så skjuts in i ugnen.

IMG_6426

Provsmakning med mosad avocado och en smula salt. Jag dog en smula, så gott var det! Såklart fullmatat med kalorier, men åtminstone en himla fin fettkvalitet jämfört med vanliga kex!

Sovdags på schemat nu!
Imorgon väntar tiiidig träning, jobb hela dagen, naprapatbesök, mera plugg, packning och färd till Stockholm för MI kurs fre och lör, och firande av farmor 90 år på söndagen!

Kram på er! Och om vi inte ses innan helgen är slut, Hevlig Helg! 😉
KakanDelux

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Onsdag i solen

  1. Frida skriver:

    Wiii, Karin har börjat blogga igen 😀 vad är det för periodisk fasta du börjat med, kan du inte skriva lite om den? sen undrar jag också varför dina portioner är så små? du är ju visserligen liten men ibland känns det som så lite mat 😛

  2. ensmulakaka skriver:

    Hehe, ja, jag försöker få till det med bloggandet.. Passar på när inte Erik är hemma, det tar ju sin lilla tid liksom! 😛
    Periodisk fasta då..det är en diet som jag var mycket skeptisk till från första början, men nu är himla förtjust i faktiskt.. Även om den motsäger mycket vad jag fått lära mig, och vad jag lär ut till mina patienter. Får ta och skriva ett inlägg om den framöver.. 😉
    Hm.. tycker väl inte portionerna är så himlans små?? Det händer iofs att jag tar om lite, efter första portionen..:P men generellt äter jag så bra mellanmål att jag inte känner att det är nödvändigt med så stora luncher och middagar.. Plus att jag får ont i magen om jag äter för mycket åt gången..;)
    Tack för fin läsning på din blogg förresten Frida!

Lämna en kommentar