Back on track?

Bäst jag inte lovar något jag (riskerar att jag) inte kommer hålla denna gång. Men med nyuppdaterad dator med fungerande iPhoto och ny snajsig iPhone 6 är i alla fall chansen större att jag orkar/vill/har lust att uppdatera här igen.

För jag har saknat det, det har jag. Bloggen blir lite som Instagram, fast ett par dimensioner till. Som en dagbok med bilder, kan man säga. Fast man slipper det där känslodravlet förstås.. (nästan)

Well well, nu ska jag göra ett försök och slänga upp några bilder.. men bara några. i bakgrunden håller jag på och förbereder en föreläsning om kolhydrater och GI som jag ska hålla nästa vecka. Kul, kul! =)

IMG_2362 IMG_2366IMG_2359 IMG_2343

Ett litet bildkollage från senaste tidens mat fick det börja med- vi kör skåptömning här hemma, så lite udda kombos ibland, men över lag smarrigt som vanligt!

Uppe vänster: Banangröt med linfrö, solroskärnor och i slutändan ett ägg, superkrämig och mättande på lång sikt. På toppen tranbär och blåbär, och lite cashewdryck.

Uppe höger: Laxburgare på rostat surdegsformfranska med pepparrotscreme, sallad, surkål och saltgurka mm.

Nere vänster: Vegetarisk wrap med tomatsalsa med black eye bönor och svarta bönor, turkisk yoghurt, guccamole och lite ost.

Nere höger: Rotmos, fläsklägg, senap, surkål, ärtor och eriks tillägg av kanelstekta äpplen. Needn’t say more.

IMG_2344 IMG_2339

Lite detaljer från köket hemma, som börjar bli riktigt trevligt. Manhattan på väggen, slaktarförkläde på kopparspik, snyggpallen, ljuslyktan i mässing, frökex i burk med örebro slott mm. Bästa platsen för en vardagsfrukost. OBS. tända ljus = obligatoriskt!

Så var det med det.. lätt som en plätt att lägga upp bilder! Vi slänger på lite nyår också innan det blir läggdags här!

IMG_2271 IMG_2274

Lyckades inte fånga hela sällskapet på bild, men här sitter/står några finisar!

IMG_2273 IMG_2276

Förrätt: grov skaldjurstartar med majonäs, citrongele, brödkrutong och smetana, samt en härlig klick löjrom mitt i!

Varmrätt 1: kräftfärserad rödtunga med beurre blanc och mandelpotatispuré.

IMG_2280  IMG_2290

Varmrätt 2: Nu står det still i huvudet. ansvarig kock var med andra ord inte jag! Hjortfilé (?) syrade morötter, murkelsås, reduktion mm

Och dessert: vit chokladpannacotta med roségelé och jordgubbskompott med mynta.

IMG_2282

Framåt småtimmarna blev det dans förstås! Danspausbild! 🙂

Godnatt på er!

/Laddadförhelgkakan

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar