En dag i livet

Mitt nya liv som äkta dietist och cykeldåre i Stockholm rullar på i racerfart! Det enda som saknas för att höja hastigheten ytterligare är en riktig racercykel.. som jag ju  planerar att införskaffa närmsta tiden. Jag är så jäkla hooked på cyklandet igen! Ser fram emot att sätta mig på cykeln varje morgon och varje eftermiddag och trampa tills mjölksyran strömmar och pulsen stiger.. trots att benen är tröttare än någonsin! Jag cyklar ju trots allt någonstans kring 10-11 mil per vecka.. å så träning på det förstås!

Har kikat på lite olika varianter.. Inte någon modell än specifikt. Men prisklassen är bestämd, och det begränsar ju en del tyvärr.

0012902_specialized_tarmac_elite_racing_road_bike_2013

2013-Storck-Aernario-aero-road-bike01Bianchi-2006-Virata-.1F bianchi-super-pista scott specialized-vit storck trek

Tja, nåt av de märkena är jag mest sugen på..älskar den blåa Bianchin men jag har ju tyvärr inte världens bästa koll.. Ska bläddra vidare i min cykeltidning här hemma, och googla vidare..

I helgen tänker jag i alla fall ta mig för att köpa ett par riktiga cykelskor, så jag kan belasta lite större del av benen, och slipper halka av pedalerna när det regnar. Sådeså!

Met här med lång tid mellan inläggen då..? Det gick ju som det gick. Inte så bra, med andra ord. Jag liksom tappade det ordentligt när jag började på nya jobbet och inte lyckats slutföra MI-kursen än.. Men nu är den klar, och jag ligger i fas på jobbet (fast jag pysslar med en del kvällsarbete också, såklart..) så kanske, kanske är chansen liiite större att inläggen ramlar in liiiite oftare!

Hm, sedan sist då..? Förutom en del mat, en massa träning och jobb, en trevlig middag hos Linn och André så har det ju varit midsommar! Midsommar firades i en liten by utanför Ulricehamn. Eriks barndomskompis Johan och hans tjej Jenny med dotter och fem kissar bor där, så vi hängde med dem och en himlans massa annat folk hela helgen. Supermysigt, trots det klassiska midsommarregnet!

IMG_7599

André steker tonfisk..

IMG_7600

IMG_7625

Var och firade mitt yngsta kusinbarn som tog studenten.. Jag börjar nog bli ruggigt gammal, för jag minns när hon var en sån där liten tjej som precis lärt sig gå.. !

IMG_7627

Sen cyklade jag hem genom Stockholm, en underbar sommarkväll..

IMG_7628

Lax med fänkål, rostade tomater, färskpotatis och en avokado- och pepparrotscreme mm.

IMG_7631

Sofia bjöd mig och Jo på middag i nya lägenheten!

IMG_7637

Kyckling med rostade rotsaker och ädelostsås.

IMG_7644

Vi har ett proteinpulver med smak av päronsplitt som vi behöver göra slut på.. och det blev göööörgoda glassar! 😀

IMG_7646

Försöker utöka min träningsgarderob med lite mer färger.. går fasiken bra alltså!

IMG_7649

Vi grillade en kväll, oklart vad. Gott var det. Smör och bea, nyttigt värre, haha!

IMG_7650

Avslutade med lite sommarlyx!

IMG_7658

Provencal-inspirerad kycklinggryta med champinjon och bacon.

IMG_7668

Erik slog på stort och bjöd på färsk lax med fetaost, och en potatis- och broccolisallad med pesto och gräddfil. Hur gott??

IMG_7674

Jag var på kurs och passade på att vara civilklädd för en gångs skull, kändes lyxigt!
(dvs inte bara arbetsklädd, cykelklädd eller träningsklädd)

IMG_7678

Vi gjorde egna hamburgare en dag med stekt äpple, bacon och ost.. Och ett mumsigt levainbröd!

IMG_7681

Sen bar det av söderut för midsommar.. Sveriges highway one, nånstans mellan Gränna och Jönköping, vid vätterns strand.

IMG_7685 IMG_7686 IMG_7689

Så sjukt vacker kväll, synd bara att vi satt i en bil.

IMG_7695

Jag och Erik bidrog med egengjord snaps. Vinnaren blev helt klart rabarber och ingefära. Tre dagar i kylen med rabarber- och ingefärsbitar, plus typ en tsk socker, as simple as that!

Vi hade med oss matjesillstårta också, som aldrig fastnade på bild, men som var supergod! Kavringsbotten, fyllning med gräddfil och kvarg, lök, matjessill, gräslök mm.

IMG_7696

Grabbarna grus, Johan, Kalle och Erik.. fast mest E i fokus!

IMG_7697

En del av ligan framför fabriken där festen hölls..

IMG_7707

Vi fick också åka traktorsläp ner till sjön för bad (för somliga), jordgubbstårta och volleybollmatch.

IMG_7708
IMG_7709

Erik tog sig ett dopp, jättevarmt och skönt! Elleee??

IMG_7715

Vi fick åka traktorsläp hem också!!

IMG_7716

Men hann inte hela vägen hem innan himlen öppnade sig! Som tur var var det bara en kort skur, så efter lite bubbel och ombyte rullade vi ner till festen igen.

IMG_7725

Tur vi hade Juli’s barnvagn, hur skulle vi annars fått med oss spriten..?? 😉

IMG_7726

Fina, glada pojkar!

IMG_7730

Väl på festen dansade barnen på bordet.. Och sen dansade vi vuxna vidare till soluppgången…:)

IMG_7740

Den norska skogskatten Vippe hittade ett mysigt gömställe.

IMG_7741

Favoritölen alla kategorier. Som en riktigt fruktig cider, men inte så söt..

IMG_7750

Två av tre små underverk..

IMG_7759

Vill du åka hem med mig?! PussPuss!

IMG_7761

På väg hemåt passerade vi Eriks föräldrar i Askersund för en tidig middag i trädgården, lyckades bara knäppa kort på Molly!

IMG_7762

Å så åter till vardagen. Falukorv, pepparrotssås osv.

IMG_7766

Caesarsallad delux.. 🙂

Åh, det var nån som ropade på mig här..! Måste varit kudden.. Som jag längtar efter den! Kram å hej,

MysåMatkakan

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Fint, Mat!, Mys, Recept, Träning och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar