Matblogg? Jag? vad pratar du om?!

Eftersom jag har så kasst minne (Jag och farmor startade en klubb för oss med två sekunders minne för några år sen. Guppyklubben ftw!) så minns jag inte vilka jag hade konversationen med. Den konversationen jag alldeles nu ska berätta om.

Jag vet inte hur vi kom in på hela blogg-grejen, men av någon anledning nämnde jag min blogg. ”jaha, vad bloggar du om?” säger den ena personen (som jag inte minns vem det var) varpå jag svarar nåt i stil med ”tja..hehe..mitt liv typ, mest en massa skit
Person tre, som jag inte heller minns vem det var, säger då
men det är ju en matblogg ju!!

Jag försökte slå bort det, men kom såklart att tänka på alla de mängder med matbilder jag lagt upp. Det är nog mest matbilder faktiskt. Av alla sorts bilder. Och ganska mycket matsnack också förstås..
Men, jag står fast vid mitt ord, min blogg handlar ju om mitt liv!
Det är bara det att mitt liv består av väldigt mycket MAT! 

För att illustrera hur jag menar: 70 av mina senaste 105 foton på mobilen är matbilder!

Instagram is the shit. Här palsternackssoppa med äpple,
syrligt lantbröd med ost, avocado och groddar.

Jag var egentligen sugen på carbonara,
men ville inte ha vit pasta så det fick bli på matvete istället.
Kladdigt, salt, GOTT!

Hum, vad kan man svänga ihop till söndagmiddag på sisådär en timme,
av det man har i kyl och frys?
Potatisgratäng (fuskversion) ört- och vitlöksmarinerad biff
och portvinsreduktion.

Åh, räkor hade jag ju också! Och avocado..

Första brödet på bakstenen!

Skorpan blev sådär god och knaprig som jag hoppats,
nästa vecka blir det surdegspizza!
Nämen, en frukost mitt i alltihop!

Tacofreedag!

Ett litet mellis. Kvarg i botten. Och bovete, solrosfrön, linfrön..

Rostade rotsaker med chilifusion och fetaost mm, baconlindad fläskfilé å
tzatsiki.

Mer vardag blir det inte. Potatis och palsternackspuré,
lax under fetaost-täcke och haricot verts.

Cissi hade lagat mumsig kikärtsgryta!

Glass/smoothie something.

Kram från matkakan!
Ps. surdegsinlägg kommer inom kort ds.

Om ensmulakaka

Jag är ju alltså en träningstokig dietist med allvarligt intresse för mat, som bloggar om mitt liv i största allmänhet! Om träning i alla dess former, om matlagning till stor del, om inredning, om kläder o tillbehör, men också om andra glädjeämnen i livet, kärlek och vänskap, och saker och ting i omgivningen som berör! Sånt som snurrar i min skalle, helt enkelt!
Detta inlägg publicerades i Mat! och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Matblogg? Jag? vad pratar du om?!

  1. Strindbergs brev skriver:

    Hej Karin, du har ju en väldigt fin mat/livsblogg tycker jag 🙂

    Vi sågs ju på Culinas inspirationskväll. Jag skulle vilja komma i kontakt med dig ang den där kommunikationsutbildningen vi pratade om. Vad har du för mejladress? Du kan mejla mig på: nordqvist.stina@gmail.com

    Ha en bra dag!
    Stina

  2. Strindbergs brev skriver:

    Och jag skrev förresten lite utvecklade tips som blogginlägg idag, från Culina-kvällen:

    http://stinaslillagrona.blogspot.com/2012/03/utvecklade-tips.html

  3. mayaburman skriver:

    Önskar jag hade den energin, viljan och kunskapen att laga en massa mat som du gör.. Tyvärr är jag för fåsidig och lite tråkig när det kommer till matlagning, men då och då (typ helger) gör jag nåt matryck men det är långt ifrån lika fint som din 🙂

    • ensmulakaka skriver:

      Amenåhh maya, det tror jag inte på! Du och jag gjorde ju till exempel världens godaste plankor en gång! 😉
      Och tycker du lägger upp fina matbilder också!

      Jag hoppas du kan få lite inspiration av mina bilder i alla fall, så de är till någon nytta! =D

Lämna en kommentar